Otwarcie wiaduktu na Młyńskiej w Kościanie
Dziś odbyło się uroczyste otwarcie wiaduktu na Młyńskiej w Kościanie, w którym udział wzięli licznie zaproszeni goście. Od dzisiaj oficjalnie można korzystać z przejścia pod wiaduktem, zarówno pieszo jak i samochodem.

Otwarcie wiaduktu na Młyńskiej w Kościanie odbyło się dziś, tj. w piątek 24 lipca o godz. 11:00. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele lokalnych samorządów, inwestora, wykonawcy, a także radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego oraz mieszkańcy. Od dzisiaj każdy może już skorzystać z tej drogi.
W uroczystości otwarcia wiaduktu w Kościanie wzięli udział przedstawiciele lokalnych samorządów, w tym władze miasta, gminy i powiatu oraz radni Kościana, a także radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. W uroczystości udział wziął również Michał Jurga, aktualnie członek zarządu powiatu kościańskiego, natomiast w przeszłości burmistrz Kościana za którego kadencji rozpoczęto inwestycję.
Nie mogło zabraknąć również przedstawicieli wykonawcy, czyli firmy Torpol, z których głos zabrał Krzysztof Miler, przepraszając przy tym mieszkańców Kościana za wszystkie uciążliwości podczas remontu. Byli także przedstawiciele inwestora remontowanej linii kolejowej E59 na odcinku Poznań-Wrocław, czyli członkowie zarządu PKP Polskie Linii Kolejowe.
Nowo otwarty przejazd pod wiaduktem na ul. Łąkowej w Kościanie jako pierwsza pokonała grupka rowerzystów. Od dzisiaj każdy może już skorzystać z tej drogi.
W Kościanie na linii Poznań – Wrocław bezpieczniej na torach i drodze
Nowy wiadukt kolejowy w Kościanie zapewnił większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Sprawniejsza jest komunikacja w mieście. Bezkolizyjne skrzyżowania m.in. w Kościanie i Lesznie to jeden z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,5 mld zł, na odcinku Czempiń – granica Dolnego Śląska. Projekt ma wsparcie unijne z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
W Kościanie od teraz kierowcy sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają na drugą stronę miasta pod torami linii Poznań – Wrocław. Poprawił się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym – możliwa jest szybka jazda pociągów z prędkością do 160 km/ godz. Nowy wiadukt o szerokości 12 m wysokości 4,7 m usprawnił komunikację drogową. Po obu stronach jezdni chodniki oddzielono dla bezpieczeństwa barierami
– Korzystnie dla pasażerów i transportu towarów zmienia się linia Poznań – Wrocław, na odcinku od Czempinia do granicy z Dolnym Śląskiem. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Zwiększeniu prędkości pociągów w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym towarzyszy wzrost poziomu bezpieczeństwa m.in. dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań w Kościanie i Lesznie. Zapewniamy także lepszą dostępność kolei na modernizowanych stacjach i przystankach – mówi Arnold Brech, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wkrótce otwarcie wiaduktu na ul. Gostyńskiej w Kościanie
W Kościanie do końca roku kierowcy skorzystają również z drugiego wiadukt kolejowego na ul. Gostyńskiej na drodze wojewódzkiej nr 308. Prace prowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymaga od wykonawców zachowania szczególnego bezpieczeństwa.
– Nowy wiadukt kolejowy nie tylko usprawni komunikację w Kościanie, ale dostosuje parametry linii kolejowej do wymagań sieci bazowej TEN-T. 71-kilometrowy odcinek linii kolejowej E-59 od granicy województwa dolnośląskiego do Czempina jest modernizowany przy wsparciu instrumentu CEF, którego celem jest usprawnienie transportu kolejowego wzdłuż korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk – Adriatyk (CNC). Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie prędkości pociągów oraz poprawa przepustowości i jakości usług kolejowych. – mówi Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency.
Bezpieczniej i wygodniej na kolejnym odcinku z Poznania do Wrocławia
Nowy wiadukt w Kościanie to kolejne, bezkolizyjne skrzyżowanie na modernizowanej linii Poznań – Wrocław. Od kwietnia kierowcy sprawnie przejeżdżają nad torami w Klonowcu koło Leszna. Od lipca nowy wiadukt drogowy w Lesznie zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Bezkolizyjne skrzyżowania buduje się w Gołaszynie Rawiczu (na ul. Świętojańskiej i ul Piłsudskiego) oraz Kościanie na ul. Gostyńskiej.
Dzięki Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 7 nowych, dwupoziomowych skrzyżowań zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia komunikację. Ponadto poziom bezpieczeństwa zwiększają przebudowywane przejazdy kolejowo-drogowe. Nowa nawierzchnia i lepsze zabezpieczenia już na 14 z 24 przejazdów.
Zwiększa się dostępność do kolei.
Od lipca podróżni wygodnie wsiadają do pociągów z wyższych peronów w Lesznie. Podobny standard jest już m.in., w Kościanie, Rydzynie, Kaczkowie, Bojanowie i Rawiczu. Na peronach zamontowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Po zakończeniu prac pociągi między Poznaniem a Wrocławiem pojadą z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wyniesie natomiast ok. 1:30 h.
Prace prowadzone są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempin” o wartości 1,5 mld zł, z czego ok. 1 mld zł stanowi dofinansowanie z instrumentu Unii Europejskiej Łącząc Europe (CEF). Zasadnicze prace na linii zaplanowano do końca roku.
Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na linii kolejowej z Poznania do Wrocławia (odcinki: Poznań – Czempiń oraz Wrocław – granica woj. dolnośląskiego) dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie, a także bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Mosinie i Łęczycy.
Najnowsze komentarze