Wyciekły dane osobowe funkcjonariuszy
W internecie wyciekły dane osobowe ponad 20 000 funkcjonariuszy Policji, Straży Pożarnej (także ochotniczej) i innych. Każdy mógł pobrać plik Excela, w którym znajdowały się nazwiska, numery telefonów, PESEL-e, e-maile (służbowe lub prywatne), a także dokładny adres miejsca pracy.
Jak podaje portal niebezpiecznik.pl, wyciekły dane osobowe ponad 20 tysięcy funkcjonariuszy publicznych: policjantów (także z CBŚP); celników; pracowników Służby Ochrony Państwa; Administracji Skarbowej; Straży Granicznej; Straży Pożarnej (także ochotniczej); Inspekcji Transportu Drogowego; Straży Miejskiej; a nawet SOK-u czy Służby Więziennej.
Plik z danymi osobowymi został udostępniony w internecie przez pracownika Rządowego Centrum Bezpieczeństwa w popularnym serwisie do wizualizacji danych ArcGIS. W pliku znajdowała się lista funkcjonariuszy, których zgłoszono do szczepienia przeciw COVID-19 od 12 kwietnia 2021, od godz. 8:20 aż do 20 kwietnia 2021 do godz. 6:40.
– Sytuacja dotycząca możliwego nieuprawnionego dostępu do danych osobowych dotyczy wyłącznie grupy osób, która została zarejestrowana w terminie 12-20 kwietnia br. (ok. 22 tys.). Wszystkim tym osobom zostanie przesłane powiadomienie. – informuje Rządowe Centrum Bezpieczeństwa.
W pliku znajdowały się informacje takie jak:
- Imię i nazwisko
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Pełna nazwa jednostki
- Adres (ulica i numer budynku, kod pocztowy, miejscowość)
- Imię i nazwisko pracownika
- Numer telefonu komórkowego do pracownika
- PESEL pracownika
- Seria i numer dowodu tożsamości / paszportu (ta kolumna była pusta)
- CreationDate
Najnowsze komentarze